Základné informácie o záujme uložiť záväzok služieb vo verejnom záujme vo vzťahu k pravidelným leteckým dopravným službám na trase Letisko M. R. Štefánika Bratislava - Letisko Košice v. v.
Harmonogram, kapacita a zmluvné obdobie
- Prevádzka pravidelných leteckých dopravných služieb v období od 30. marca 2025 do 30. októbra 2027 s možnosťou predĺženia do 28. októbra 2028 pre nižšie uvedenú trasu:
Letisko 1: Letisko M. R. Štefánika Bratislava (LZIB/BTS)
Letisko 2: Letisko Košice (LZKZ/KSC)
- Lety sa uskutočnia v pondelok, stredu a piatok ráno z Letiska Košice (LZKZ/KSC) na Letisko M. R. Štefánika Bratislava (LZIB/BTS) v. v.
- Prílet na Letisko M. R. Štefánika Bratislava (LZIB/BTS) nebude neskôr ako o 08:30 hod.
- Odlet z letiska M. R. Štefánika Bratislava (LZIB/BTS) nebude skôr ako o 09:30 hod.
- Lety sa uskutočnia v pondelok, stredu a piatok večer z Letiska Košice (LZKZ/KSC) na Letisko M. R. Štefánika Bratislava (LZIB/BTS) v. v.
- Prílet na Letisko M. R. Štefánika Bratislava (LZIB/BTS) bude najneskôr do 18:30 hod.
- Odlet z Letiska M. R. Štefánika Bratislava (LZIB/BTS) nebude skôr ako o 19:30 hod.
- Lety sa uskutočnia v nedeľu popoludní z Letiska Košice (LZKZ/KSC) na Letisko M. R. Štefánika Bratislava (LZIB/BTS) v. v.
- Prílet na Letisko M. R. Štefánika Bratislava (LZIB/BTS) bude najneskôr do 18:30 hod.
- Odlet z Letiska M. R. Štefánika Bratislava (LZIB/BTS) nebude skôr ako o 19:30 hod.
- Ponúkaná kapacita sedadiel je najmenej 6 000 miest v každom smere. Kapacita lietadla je najmenej 40 miest na sedenie .
Základné podmienky finančnej náhrady a zisková marža
- Finančná náhrada sa vypočíta v súlade s pravidlami EÚ o štátnej pomoci poskytovanej vo forme náhrady za služby vo verejnom záujme podnikom povereným poskytovaním služieb všeobecného hospodárskeho záujmu. Podľa článku 17 ods. 8 nariadenia (EÚ) č. 1008/2008 vyplatená náhrada nesmie presiahnuť sumu potrebnú na pokrytie čistých nákladov vzniknutých pri plnení jednotlivých záväzkov vyplývajúcich zo služieb vo verejnom záujme, pričom sa zohľadnia príjmy, ktoré letecký dopravca dosiahol, a primeraný zisk.
-
maximálna výška náhrady = všetky prevádzkové náklady + primeraný zisk – príjmy
- Požadovaná náhrada musí byť založená na posúdení skutočných výdavkov a príjmov a musí zohľadňovať minimálne požiadavky záväzku služby vo verejnom záujme a požiadavky tejto výzvy na predkladanie ponúk. Náhrada môže pokrývať len výdavky zo skutočnej prevádzky leteckých dopravných služieb a výdavky vzniknuté na letiskách Letisko Košice (LZKZ/KSC) a Letisko M. R. Štefánika Bratislava (LZIB/BTS), ktoré priamo súvisia so službami poskytovanými na tejto trase.
- Ak bude počet miest ponúkaných na trase v prevádzkovom roku nižší ako dohodnutý počet miest, náhrada za trasu sa môže zodpovedajúcim spôsobom znížiť.
-
Priznáva sa primeraná zisková marža vrátane rizikového faktora týkajúceho sa leteckej dopravy na predmetnej trase určená v súlade s oznámením Komisie – Rámec Európskej únie pre štátnu pomoc vo forme náhrady za služby vo verejnom záujme (2011) (2012/C 8/03) a rozhodnutím Komisie z 20. decembra 2011 o uplatňovaní článku 106 ods. 2 Zmluvy o fungovaní Európskej únie na štátnu pomoc vo forme náhrady za služby vo verejnom záujme udeľovanej niektorým podnikom povereným poskytovaním služieb všeobecného hospodárskeho záujmu [oznámené pod číslom K(2011) 9380] 2012/21/EÚ.
Oznámenie Komisie podľa článku 16 ods. 4 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1008/2008 o spoločných pravidlách prevádzky leteckých dopravných služieb v Spoločenstve – Záväzky služby vo verejnom záujme v súvislosti s pravidelnými leteckými dopravnými službami - Ú. v. EÚ C, C/2024/6123
Anglické znenie základných informácií je uvedené na tomto odkaze (The English version of the basic information can be found on this link).
_________
Aktualizácia k 9. októbru 2024