Národný správca referenčného súboru
MDVRR SR ako národné kontaktné miesto pre implementáciu telematických aplikácií v osobnej a nákladnej doprave poverilo dňa 05.03.2013 v zmysle čl. 4.2.12.1 nariadenia Komisie ES č. 62/2006 z 23. decembra 2005 o technickej špecifikácii interoperability týkajúcej sa telematických aplikácií pre subsystém nákladnej dopravy transeurópskej konvenčnej železničnej, ako aj na základe usmernení Európskej komisie a Európskej železničnej agentúry
za národného správcu referenčného súboru Železnice Slovenskej republiky, Klemensova 8, 813 61 Bratislava 1.
Úlohy národného správcu referenčného súboru:
- zabezpečiť jedinečné lokalizačné kódovanie v SR,
- vkladanie primárnych kódov do centrálnej referenčnej domény,
- iné (vyplývajúce z výkonu funkcie).
Článok 4.2.12.1. Referenčné súbory
Pre prevádzku nákladných vlakov na európskej sieti musia byť nasledujúce referenčné súbory dostupné a prístupné všetkým poskytovateľom služieb (prevádzkovateľom infraštruktúry, železničným podnikom, poskytovateľom logistiky a prevádzkovateľom dráhových vozidiel). Údaje musia vždy predstavovať aktuálny stav.
Lokálne uložené a spravované:
- referenčný súbor havarijných služieb zosúladený s typom nebezpečného tovaru.
Centrálne uložené a spravované:
- referenčný súbor kódovania pre všetkých prevádzkovateľov infraštruktúry, železničné podniky, podniky poskytujúce služby,
- referenčný súbor kódovania pre dopravných zákazníkov,
- referenčný súbor kódovania miest (primárne, subsidiárne a miesto koľaje zóny),
- referenčný súbor kódovania pre miesta zákazníkov,
- referenčný súbor všetkých existujúcich vlakových riadiacich systémov,
- referenčný súbor nebezpečného tovaru, čísla UN a RID,
- referenčný súbor všetkých rozdielnych typov lokomotív,
- referenčný súbor všetkých kódov KN a HS pre tovar,
- referenčný súbor všetkých európskych servisných dielní,
- referenčný súbor všetkých európskych kontrolných orgánov,
- referenčný súbor všetkých európskych licencovaných prevádzkovateľov vrátane príslušného zoznamu udelených národných bezpečnostných osvedčení.
Kódovanie prevádzkovateľov infraštruktúry, železničných podnikov, dopravných organizácií a podnikov a dopravných zákazníkov, ako aj miesta (primárne, subsidiárne…), vrátane miest zákazníka, sú v procese riešenia.